Μόνο μια νύχτα με λιγότερο ύπνο είναι ικανή να βλάψει την υγεία μας, όπως δείχνει νέα μελέτη

Οι ενήλικες θα πρέπει να κοιμούνται τουλάχιστον 7 ώρες κάθε βράδυ αλλά 1 στους 3 δεν το κάνουν με βάση το Αμερικανικό CDC.


Μια νύχτα χωρίς αρκετό μ ύπνο είναι ικανή να επηρεάσει την ψυχική αλλά και σωματική υγεία σύμφωνα με μια νέα μελέτη ενώ διαδοχικές μέρες με απώλεια ύπνου μπορούν να εντείνουν σημαντικά αυτά τα αρνητικά συμπτώματα.


Η χρόνια απώλεια ύπνου είναι συσχετισμένη με μείωση στα θετικά συναισθήματα, αύξηση στα αρνητικά, και με πιο σοβαρά σωματικά συμπτώματα, δήλωσε η Soomi Lee, επικεφαλής της έρευνας η οποία δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο Annals of Behavioral Medicine.


Οι μειωμένες ώρες ύπνου έχουν συνδεθεί με αυξημένες πιθανότητες για εκδήλωση κάποιας καρδιαγγειακής νόσου, διαβήτη, παχυσαρκίας, ακόμη και ανίας, με βάση μια πρόσφατη μελέτη. Τα καθημερινά αποτελέσματα την απώλειας ύπνου δεν έχουν μελετηθεί τόσο εκτενώς. Η νέα αυτή έρευνα επικεντρώνεται στις άμεσες αρνητικές επιπτώσεις του μειωμένου ύπνου, δηλαδή λιγότερο από 6 ώρες ύπνου κάθε βράδυ, καθώς και στο κατά ποσό οι αρνητικές συνέπειες τις απώλειας δρουν αθροιστικά.

Η μελέτη
Στην έρευνα αυτή πήραν μέρος 1.958 ενήλικες οι οποίοι κατέγραφαν για 8 συνεχόμενες μέρες την ημέρα τους. Η ανάλυση αυτή έδειξε πως η απώλεια ύπνου έστω και για ένα βράδυ είχε ως αποτέλεσμα την κακή ψυχολογική και σωματική υγεία. Επιπροσθέτως, πολλές διαδοχικές νύχτες με μειωμένο ύπνο, ειδικά πάνω από 3 ημέρες, είχαν την ικανότητα να ενισχύσουν αυτά τα συμπτώματα.

Όταν η απώλεια ύπνου συμβαίνει σχεδόν καθημερινά, όταν δηλαδή γίνεται χρόνια, τότε το σώμα και το μυαλό μας δεν μπορεί να το ανεχτεί άλλο, τόνισε η Lee. Η έρευνα δείχνει πως συνεχόμενη απώλεια ύπνου χειροτερεύει σημαντικά την ποιότητα ζωής μας.

Όλοι ξέρουμε πως ο ύπνος είναι ζωτικής σημασίας, όποτε γιατί είναι τόσο δύσκολο να τον βάλουμε σε προτεραιότητα;
Όσο ο αριθμός των διαδοχικών βραδιών με μειωμένο ύπνο αυξάνεται, η σοβαρότητα των συνεπειών, όπως μυαλγίες, γαστροοισοφαγικές παθήσεις και αναπνευστικά ζητήματα, αυξάνεται επίσης με βάση τη μελέτη αυτή.
Η Lee αναφέρει πως οι συμμετέχοντες παρουσίασαν τα χειρότερε σωματικά συμπτώματα μετά από 6 διαδοχικές νύχτες απώλειας ύπνου.


Ο Dr. Bhanu Kolla, καθηγητής ψυχολογίας και ψυχιατρικής στο Mayo Clinic, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον ύπνο, τόνισε πως τα ευρήματα της έρευνας αυτής εμβαθύνουν τη κατανόηση μας σχετικά με τις συνέπειες της στέρησης ύπνου. Ο ίδιος δεν είχε καμία ανάμειξη στην έρευνα αυτή. Η μελέτη αυτή προσθέτει σε αυτά που ήδη γνωρίζουμε, δηλαδή στο ότι ο ύπνος είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες της καλής υγείας.

Ο Kolla συνέχισε λέγοντας πως θα ήθελε να δει ποσό σύντομα οι αρνητικές επιπτώσεις της απώλειας ύπνου φεύγουν μετά από την επιστροφή σε ένα υγιές πρόγραμμα ύπνου.


Η έρευνα αυτή διαφέρει από τις περισσότερες που είχαν προηγηθεί καθώς ασχολείται με δεδομένα του πραγματικού κόσμου αντί να βασίζεται σε δεδομένα από μελέτες ύπνου σε εργαστήρια. Βέβαια η καταγραφή των συμπτωμάτων από τους ίδιους τους συμμετέχοντες αντί για την χρήση αντικειμενικών μέτρων, δεν είναι ιδανική.

Οι ανθρώπου δεν καταλαβαίνουν ποσό σημαντικός είναι ο ύπνος τόσο για την καθημερινή μας όσο και για την μακροπρόθεσμη καλή υγεία μας, ανέφερε η Lee. Πρόσθεσε πως το πρόγραμμα ύπνου ενός ενήλικα επηρεάζει αυτό των παιδιών και την οικογένειας του. Συνεπώς ένα σωστό πρόγραμμα ύπνου ενός ενήλικα είναι σημαντικό για την υγεία του γενικού πληθυσμού.
Πρέπει να θέσουμε τον ύπνο σε προτεραιότητα στην ζωή μας καθώς λόγω των γρήγορων ρυθμών της καθημερινότητας και των πολλών ευθυνών, συχνά ο ύπνος μπαίνει σε δεύτερη μοίρα.


Ο Kolla δήλωσε πως η μελέτη αυτή ανοίγει το δρόμο για περαιτέρω έρευνα στο πεδίο αυτό εξετάζοντας το αποτέλεσμα παραπάνω ωρών ύπνου. Ο μακροπρόθεσμος στόχος της Lee, είναι να αναπτύξει ένα πρόγραμμα προώθησης του σωστού ύπνου το οποίο θα είναι εύκολο για τους χρήστες και θα μπορεί να γίνει μέρες της καθημερινότητας τους.


Η συμβουλή της για βελτίωση του ύπνου είναι να αναγνωρίσουμε πως ο ύπνος μαζί με τη διατροφή και την σωματική άσκηση είναι οι 3 πυλώνες της υγείας. Αν τηρείται ένα συστηματικό πρόγραμμα το οποίο περιλαμβάνει καλή διατροφή και άσκηση, είναι πιθανό να επηρεαστεί και η διαδικασία του ύπνου. Επίσης η Lee προτείνει να υπάρχει μια σταθερή ώρα στην οποία να πηγαίνουνε για ύπνο για ξυπνάμε καθημερινά.

Κάντε click στα παρακάτω links εάν ψάχνετε νέα δουλειά στον τομέα της υγείας για τους εξείς κλάδους:

Φαρμακοποιός 

Νοσηλευτική 

Αλλιώς βρείτε όλες τις κατηγορίες εδώ

Πηγή: https://edition.cnn.com/2021/07/09/health/sleep-loss-harms-wellbeing-wellness/index.html